Ekonomi

Türk Telekom’dan ilk çeyrekte 3,3 milyar TL yatırım

Türk Telekom konsolide gelirlerini 2023’ün ilk çeyreğinde yıllık yüzde 61 artışla 15,3 milyar TL’ye çıkardı. Şirket, yılın ilk çeyreğinde deprem bölgesi dahil toplam 3,3 milyar TL yatırım harcaması yaptı.

 

İlk çeyrekte de yatırımlarına devam ettiklerini belirten Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, “Bu ölçekte bir afet, gerçek ve dikkatli bir yönetim gerektirir. Bilgi teknolojileri ve iletişim alanındaki liderliğimizin yanı sıra müşteri deneyimindeki üstün tecrübemizle hızlı ve hedefe yönelik çözümler ürettik. Depremin hemen sonrasında, kesintisiz bağlantı sağlamak ve depremden etkilenen bölgenin yeniden geliştirilmesi için birçok değerli adım attık. Bu adımlardaki önceliklerimizden biri de istihdam oldu. Bu içerikte; Depremden etkilenen 11 ilimizde istihdam seferberliği başlattık.”

Türk Telekom 2023 yılı ilk çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Şirketin konsolide gelirleri bir önceki yıla göre yüzde 61 artarak 15,3 milyar TL’ye ulaştı. Türk Telekom’un FAVÖK’ü (faiz, amortisman ve vergi öncesi kar) 4,8 milyar TL, FAVÖK marjı ise yüzde 31,3 olurken, ilk çeyrek net karı 645 milyon TL oldu.

Yılın ilk çeyreğinde toplam abone sayısı 52,5 milyon olan Türk Telekom’un 2023 yılı ilk çeyreği sonunda 25,6 milyon mobil aboneye, 14,8 milyon sabit genişbant abonesine ve 31,6 milyon haneye ulaştığı belirtildi.

Yılın ilk çeyreğinde 3,3 milyar TL’lik yatırım yapan şirket, aynı dönemde konsolide gelirlerini yıllık yüzde 61 artışla 15,3 milyar TL’ye çıkardı. Türk Telekom yılsonu beklentilerini, konsolide gelirlerindeki yıllık artışı yaklaşık %52-55 aralığında, FAVÖK’ü yaklaşık 23-25 ​​milyar TL aralığında ve yatırım harcamalarını yaklaşık 17-19 aralığında sürdürdü. milyar TL.

Türk Telekom CEO’su Ümit Önal Şubat ayında Türkiye’de meydana gelen ve tarihimizde eşi benzeri olmayan bir afet olarak anılan depremleri hatırlatarak, “Bu süreçte; Depremden etkilenen illerde iletişimin devamlılığını sağlarken çalışanlarımız da dahil olmak üzere depremden etkilenen vatandaşlarımız için bir dizi faaliyete ağırlık verdik. 6 Şubat felaketlerinin derin üzüntüsünü hâlâ yaşıyoruz. Türk Telekom olarak bölgedeki yatırımlarımıza ve hizmetlerimize ara vermeden devam ediyoruz. Biz de firma olarak milletimizin emeği ve emeği ile aynı hassasiyetle hareket ediyoruz.”

“İstihdam projemizle yeni işe alımlarımızda önceliği depremden etkilenen vatandaşlarımıza verdik”

Türkiye’nin 11 ilini etkisi altına alan afet, iletişimin sürekliliğinin sağlanmasından bölge insanının desteklenmesine ve müşteri faaliyetlerinin hassas bir şekilde yürütülmesine kadar birçok konunun yönetilmesini gerektirdiğinin altını çizen Ümit Önal, “Hızlı ve hızlı üretim yapmamızı sağladı. güçlü koşulların hüküm sürdüğü bir ortamda amaca yönelik analizler. Bu noktada; Depremin ardından özellikle bölgede depremden etkilenen vatandaşlarımız için istihdam projesi gibi birçok değerli adım attık. Bu adımlardan biri de kuşkusuz başlattığımız istihdam projesiydi. Bu süreçte yeni işe alımlarımızda önceliği depremden etkilenen vatandaşlarımıza verdik. Mühendisten teknisyene, finans uzmanından stajyer ekibimize kadar her kademe ve pozisyondaki iş başvurularında önceliğimiz, şokun etkilerini bir nebze de olsa azaltmaya çalışmak oldu. Ayrıca depremden etkilenen illerimizde kurulan çadır kentlerde ve konteyner kentlerde fiber altyapımız üzerinden WiFi hizmeti sunuyoruz. Bu hizmetimiz ile oradaki vatandaşlarımızın eğitimden sağlığa birçok ihtiyacını gidermiş olduk. Ayrıca teknolojik tecrübe ve uygulama alanları ile donatılmış tırımızı bölgeye teslim ettik. Özellikle bölgedeki çocuklarımızın sosyal ve dijital becerilerini geliştirmek, onlara moral ve motivasyonu aynı anda sağlamak amacıyla Türk Telekom Tırı üzerinde çeşitli etkinlikler düzenledik. Çocuk ve gençlere yönelik atölyelerden oyun etkinliklerine, teknolojik uygulamalardan sinema ve maç gösterimlerine kadar pek çok alanda etkinliklerin yer aldığı tır programımız, şirketimizin insani yaklaşımının en somut örneği olarak beyin sarsıntısı bölgesinde kendini gösterdi. yönelik bir yaklaşım.”

Acil ihtiyaçları beraberinde getiren sarsıntı sürecinin müşteri davranışlarını da belirlediğini vurgulayan Ümit Önal, “Beklenmedik durumların yaşandığı bu dönemde ilk çeyrek performansımız finansal projeksiyonlarımıza paralel olarak yansıdı. Yıla gelir artışında olumlu bir yukarı yönlü ivme ile başlamamız, müşterilerimizin ürün ve hizmetlerimize olan artan ihtiyaçlarını ve bağlılığını göstermektedir.

“Fiber ağ uzunluğumuz 410 bin kilometreye ulaştı” 

İlk çeyreğin getirdiği prestijle fiber ağ uzunluğunun 410 bin kilometreye ulaştığına işaret eden Önal, “Türkiye’nin dijital dönüşümünün lideri Türk Telekom olarak bu alandaki yatırımlarımıza son derece yüksek bir motivasyon ve özveriyle devam ediyoruz. Altyapıya yaptığımız fiber yatırımlar sayesinde Türkiye yüzyılında ülkemizi dijitalleşme anlamında bir adım öteye taşıdık. FTTC (Fiber to the Field Cabinet) abone sayımız 8,2 milyona ulaşırken, FTTH/B (Fiber to the Home / Building) abone sayımız 3,6 milyona yükseldi. Sabit genişbant bazında fiber abone payımız bir önceki yıla göre yüzde 71,2’den yüzde 79,8’e yükseldi. 2023 yılının ilk çeyreğinin getirdiği prestijle fiber ağ uzunluğumuz 410 bin kilometreye yükseldi. 2022’nin ilk çeyreğinde 30,6 milyon olan fiber ağımız, bu yıl 1. çeyrekte 31,6 milyon haneyi kapsıyor.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haberbattalgazi.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort